Vasario 14 d. Sicilijoje šviečiant saulei ir esant +18 temperatūrai išgirstu projekto koordinatoriaus Enzo de Marco padėką ir klausimą: ačiū, kad esate su mumis, dėkoju, kad skiriate savo laiką, kokia Jūsų nuotaika šiandien? O nuotaiką visą savaitę – puiki, ne tik dėl nuolatinio rūpinimosi, bet ir spalvingos siciliečių kultūros. Visą savaitę sluoksnis po sluoksnio pažinome Sicilijos kultūrinius, gamtinius, istorinius ir ekonominius aspektus. Pirmąją dieną mokinių parengtas virtualus gidas po miestą tapo pagrindu daug platesniam istoriniam pasakojimui. Jį papildė trumpos edukacinės išvykos, parinkti istoriniai objektai, gyvi krašto gyventojų interviu. Visa tai atskleidė Sicilijos istorinį svarbumą, šiandienos ir ateities gyvenimo iššūkius. Pvz. miestelio seminarijos bibliotekos, kurioje saugomos svarbiausi filosofiniai tekstai graikų ir italų kalbomis, darbuotoja ir filosofijos mokytoja profesinėje mokykloje pasakojo savo asmeninę istoriją ir ryšį su miestu.
Lygiagrečiai mokiniai plėtojo skaitmeninius ir kalbinius anglų kalbos įgūdžius mokydamiesi geriau panaudoti Google Classroom įrankius ir reflektuoti naudojant įvairias komunikavimo programas. Baigiamuosius darbus mokiniai pristatė konferencijoje.
Atskiro teksto reiktų Sicilijos maisto kultūrai, kurioje persipina daugybės kultūrų geriausi skoniai. Tad paskutiniąją dieną profesinės mokyklos mokiniai kartu su geriausiu Mazara del Vallo regiono šefu parengė iškilmingus pietus visiems mobilumo dalyviams.
Mokiniai daug mokėsi iš įgytos patirties ir užmezgė prasmingą dialogą su italais, kroatais, šiaurės makedoniečiais, rumunais. Ir po truputį suprato, kad būtent jie ir įgyvendins svarbiausius pokyčius pasauliui ir savam kraštui. Dėkojame Sicilijos mokytojams už jų rūpestį ir nuoširdumą.
Šis projektas finansuojamas remiant Europos Komisijai, „Erasmus+“programos lėšomis, kurią Lietuvoje administruoja Švietimo mainų paramos fondas. Šis straipsnis atspindi tik autorių požiūrį, todėl Komisija negali būti laikoma atsakinga už bet kokį jame pateikiamos informacijos naudojimą.
Informacinių technologijų mokytojas ekspertas Norbertas Airošius