Prisijungimo nuoroda prie konferencijos: https://meet.google.com/iyb-mraz-onf
„Trečiokai kalba apie knygas“
Renginio tikslas: Žadinti mokinių norą skaityti, parodyti, kad skaitymas gali būti įdomi ir smagi
veikla, skatinti dalijimąsi informacija ir bendradarbiavimą tarpusavyje. Drąsinti mokinius mokytis
vieniems iš kitų.
Uždaviniai kuriuos įgyvendinome:
- mokiniai prisiminė ir pasitikrino savo žinias apie pasakas
ir jų veikėjus protmūšyje „Man patinka pasakos“ (Kahoot); - pristatė savo mėgstamiausią knygą ir „bandys ją parduoti“ klasės draugams bei balsavo ir
išrinko klasei labiausiai patikusį knygos pristatymą/knygą; - remdamiesi išklausytais pristatymais, susidarė bent 5 labiausiai patikusių skaitytinų knygų
sąrašą vasarai; - pasirinkta dailės technika vizualiai pateikė savo mėgstamiausią knygos veikėją, o kiti
mokiniai mėgino jį atspėti. - refleksijos metu naudodami nebaigtų sakinių metodą, mokiniai užklijavo savo atsakymus šio
renginio „Atsiliepimų knygoje“.
Integruota pamoka „Knygomis gynę Tėvynę“
Š. m. gegužės 7 dieną 8 klasės mokiniai dalyvavo integruotoje dailės ir rusų kalbos pamokoje, skirtoje Spaudos atgavimo, kalbos ir knygos dienai paminėti.
Gimnazijos bibliotekininkė Angelė Pocevičienė papasakojo mokiniams apie istorinį laikotarpį, kai po 1863 m. sukilimo numalšinimo buvo uždrausta lietuviška spauda. Taip pat priminė mokiniams spaudos draudimo trukmę ir konkrečias datas. Žiūrėdami skaidres ir klausydami pasakojimo, mokiniai daugiau sužinojo apie knygnešių veiklą, juos tykojusius pavojus, kaip daraktoriai mokė vaikus slaptose mokyklose, o mamos – vadinamosiose „Vargo mokyklose“. Jos pasisodindavo šalia vaikus ir verpdamos siūlus juos mokydavo skaityti. Aštuntokai prisiminė žymiausius knygnešius, jų atminimo įamžinimą.
Įgytas žinias mokiniai pasitikrino dalyvaudami viktorinoje „Knygnešių keliais“.
Rusų kalbos mokytoja Tatjana Mikelevič papasakojo apie tai, kad draudimų buvo ir Rusijoje. Skatino aštuntokus pasakyti rusiškai tokius žodžius, kaip spauda, knygnešys, draudžiama. Pamokai mokiniai buvo paruošę skaidres apie rašytojus: Aleksandrą Sergejevičių Puškiną, Justiną Marcinkevičių ir Levą Nikolajevičių Tolstojų. Pamokoje aštuntokai aktyviai dalyvavo, atsakinėjo į klausimus, atliko užduotis.
Dailės mokytojas Vilius Didžpetris pasiūlė mokiniams nupiešti knygos viršelį, pateikė pavyzdžių, pademonstravo vaizdo įrašą apie kaligrafiją, paskatino mokinius ją panaudoti savo darbuose. Jis paragino aštuntokus ne tik atlikti šį darbą iki kitos dailės pamokos, bet ir skaityti knygas.
– Informaciją parengė bibliotekininkė Angelė Pocevičienė
Untitled
Balandžio 23-30 d. vyko Nacionalinė Lietuvos bibliotekų savaitė. Šių metų bibliotekų savaitės šūkis – „Nauja realybė – naujos formos“. Dar 2020 metų pabaigoje gimnazijos bibliotekininkė A.Pocevičienė supažindino visų klasių mokinius su knygomis, kurios buvo nominuotos Metų knygos rinkimuose vaikų ir paauglių kategorijose. Geriausia 2020 metų knyga vaikams buvo išrinkta...
Apie meną kitaip. Svečiuose menininkas A. Danilevičius
Integruotoje anglų kalbos su menais pamokoje svečiavosi garsus, tuo pačiu artimas ir naujai
atrastas menininkas, skulptorius, visuomenės veikėjas gerb. Albertas Danilevičius.
Kai kalbame apie menus, pamoka netenka rėmų ir scenarijaus, nes jos baigtis nenuspėjama. Šį
karta II gimn. kl. moksleiviai leidosi į gerb. A. Danilevičiaus, kaip kūrėjo, pasaulį, kuris yra be
galo jautrus ir savitas. Gimnazistai iš anksto grupėse pagal pateiktas temas buvo pasiruošę jiems
aktualius ir įdomius klausimus, kuriuos uždavė pačiam menininkui. Diskusijų metu naujai
atradome Neringos miestą, kuriame sukurtos skulptūros iš medžio, akmens ar smėlio įgavo kitą
prasmę, sužinojus, kad tai yra mūsų pamokos svečio meno kūriniai. Pamokos veiklas sekė kitos
užduotys, pavyzdžiui, gimnazistai turėjo aplankyti bent kelis gerb. A. Danilevičiaus sukurtus
meno objektus Neringoje, remiantis gairėmis pateikti refleksijas anglų kalba.
Apibendrinant mokinių įspūdžius, reikia pasakyti, dauguma gimnazistų jautėsi šiek tiek abejingi
menams, tačiau po pamokų sesijos ir neapsakomai ypatingo laiko praleisto kartu su menininku,
jie tapo labiau empatiški pačiam kūrybos procesui ir išreiškė begalinį džiaugsmą, kad jų tarpe yra
didis Neringos šviesuolis ir meno puoselėtojas trapiame Kuršių nerijos krašte. Pasak A.
Danilevičiaus, mūsų susitikimas bus vienas iš įsimintiniausių.
Anglų k. mokytoja metodininkė Neringa Sadauskienė
Neringos gimnazija “Projektų Mugėje 2021”
„Miško brolių takais“
Gimtoji istorija ir vesterno filmai. Kokie jausmai užlieja, kai atsidarius kompiuterio ekraną išvysti devintą dešimtį skaičiuojančią Trispalvę, pistoletą „Walther“, partizano kitelį ir nutrauktą granatos žiedą? Ar gali įsivaizduoti šios istorijos baigtį? Klausydamas žmogaus, pasakojančio apie savo atrastų pokario bunkerių istoriją, supranti, kad tai ką žinai apie partizaninį karą iš vadovėlio negali būti tik balta arba juoda. Salantiškis Aurimas Rapalis edukaciją „Miško brolių takais“ pradeda tardamas – „mano įkvėpimas- šeimos istorijoje“. IV gimn. kl. mokiniai šioje pamokoje buvo skatinami mąstyti kodėl/ar istorija gali būti įdomi, naudinga, kaip nežinojimas gali pasitarnauti priešiškoms jėgoms bei kaip žiauriose situacijoje išlikti žmogumi. Neringos gimnazijos mokiniai yra kviečiami dalyvauti nuotolinėje kraštotyrinėje ekspedicijoje renkant ir dalinantis informacija apie partizaninio karo liudininkų patirtis. Detalesnė informacija bus teikiama istorijos pamokų metu.
Neringos gimnazija “Projektų Mugėje 2021”
Balandžio 7 dieną vyko virtuali VI-oji Nacionalinė švietimo įstaigų projektų paroda – mini
mokymai „Projektų mugė 2021“, kurią organizavo VšĮ „Edukateka“, Klaipėdos Gedminų
progimnazija, Švietimo mainų paramos fondas.
Renginio tikslas – sudaryti galimybes keistis gerąja projektinės veiklos patirtimi, pristatyti
projektų teikiamą naudą bendruomenei, atskleisti ir paviešinti įvairių fondų lėšomis
finansuojamų projektų vadovų ir dalyvių indėlį į švietimo kokybės gerinimą. Mugėje buvo
pristatomi mokyklos, miesto/regiono, nacionaliniai, tarptautiniai projektai.
Šiais metais Neringos gimnaziją atstovavo projektų vadovė Neringa Sadauskienė, pristatydama
pranešimą “Kūrybiniai sprendimai netikėtiems iššūkiams. Erasmus+ KA229 mokyklų mainų
partnerysčių projekto “UMBRELLA” gerosios patirties sklaida.” Praktinių užsiėmimų metu
patobulintos bendrosios ir dalykinės kompetencijos, pagilintos žinios apie projektinių veiklų
ypatumus.
Projektų Mugės transliacijos įrašą kviečiame žiūrėti čia:
https://www.youtube.com/watch?v=wKhiSbyOAyE&ab_channel=EDUKATEKA
Projektas skirtas Žemės dienai paminėti
Kai vienoje vietoje susiduria istorija, literatūra ir pilietinis ugdymas, gimsta nekasdieniška pamoka su svečiu- Lietuvos istorijos instituto doktorantė, Vokietijos žinių pokalbių laidos „Tiltai“ vedėja Rūta Matimaitytė palietė skaudžią pokario ir Rytų Prūsijos temą „Wolfskinder: pamoka apie istoriją, atmintį ir žmogiškumą“. II ir IV g. kl. mokiniai neliko abejingi „vokietukų vilko vaikų“ patirtiems išgyvenimams, domėjosi jų likimu šiandieninėje Lietuvoje, suprato, kad mūsų valstybė turi gilias tolerancijos šaknis bei bandė rasti pavyzdžių, galinčių pažadinti viltį tamsiausiomis gyvenimo valandomis. II g. kl. mokinė Ula Kairytė susitikimą apibendrino pasitelkdama lakonišką, bet itin iškalbingą haiku poeziją:
Haiku apie vilko vaikus
„Kova dėl būvio.
Meilė, žiaurumas, badas.
Tai vaiko daina.“