Šis konkursas tai tik viena priemonė iš daugelio prevencinės programos, kuri buvo patvirtinta Neringos administracijos ir VSAT bendru projektu „Pasienio takas 2022“.
Neringos švietimo įstaigų 1-4 klasių mokiniai nuo lapkričio pradžios iki gruodžio mėn. piešė, kūrė ir pateikė savo darbelius vertinimo komisijai.
Piešiniai-atvirukai buvo vertinami atsižvelgiant į pasienietišką tematiką, jų meniškumą, siužeto originalumą, kompoziciją, ir, žinoma, Kalėdinę nuotaiką.
Prieš pradedant apdovanojimų ceremoniją, mokyklos vyresniųjų klasių mokiniai konkurso dalyviams padovanojo dainą „Sena“ („La Seine“, iš animacinio filmo „Paryžiaus monstras“), kurią prancūzų kalba atliko Jogailė.
Jauniausiųjų piešėjų – pirmokų – grupėje geriausi pripažinti Neringos gimnazijos 1 klasės mokinio Arono Damulevičiaus, bendraklasių Auksės Šulcaitės ir Liudo Stakausko piešiniai-atvirukai. (Mokytoja Rūta Drabulytė)
Antrokų tarpe komisija geriausiai įvertino ir prizinę I-ąją vietą už piešinį „Laukiame Kalėdų“ skyrė Neringos gimnazijos 2 klasės mokiniui Tumui Kiserauskui, II vieta atiteko Žygiui Beržiniui (piešinys „Kalėdinis parkas pasienyje“) ir už linksmai perteiktą Kalėdinę nuotaiką III vieta – Jokūbui Survilai (piešinys „Kalėdų šokis pasienyje“). Ruošė mokytoja Ramunė Kubiliutė.
Šiemet vertinimo komisijai sunkiausiai buvo išrinkti nugalėtojus trečių klasių mokinių koncentre. Už tematiką devynmetei Liucijai Minderytei skirta I vieta už piešinį „Su artėjančiomis šventėmis, pasieniečiai“, už ryškiausią piešinį-atviruką II vieta apdovanota trečiokė Izabelė Myškina, o trečios prizinės vietos diplomas už gražią kompoziciją įteiktas Vilardui Didžpetriui. (Mokytoja Dalia Andrijauskienė)
Tarp 4 klasių kategorijos mokinių komisijos vienbalsiu pritarimu geriausi darbai buvo pripažinti dešimtmetės Urtės Kriukovės (I vieta), II vieta skirta Kajui Pakalniui ir III vieta –4 klasės mokinei, atvykusiai iš Ukrainos, Mariannai Tomenko.(Mokytoja Agnė Jankauskaitė)
Aukštųjų mokyklų mugėje moksleivių laukė vyriausieji stojimo komisijų nariai, universitetų atstovai ir, žinoma, panašiame pasirinkimo kelyje jau buvę ir esamieji studentai.
Neringos gimnazijos abiturientai nuvykę gavo atsakymus į jiems rūpimus klausimus, pamatė įvairias stojimo į aukštąsias mokyklas galimybes ir perspektyvas. Beliko tik dar labiau sustiprinti savo akademines žinias ir ruoštis tapti STUDENTAIS!!!
Erasmus diena 2022
Lapkričio 25 d. – Erasmus diena, skirta vykdomų tarptautinių projektų Neringos gimnazijoje apžvalgai, gerosios patirties sklaidai su gimnazijos bendruomene.
Šį kartą 8, I – IV gimnazijos klasių susitikime – pakilėtos nuotaikos ir simbolinės progos. Skaičiuojame dešimtmetį Erasmus patirčių: apie 150 mokinių, apie 20 pedagogų ir specialistų, kurie prisidėjo prie projektų vykdymo, įgyvendinimo, kuriant daugiakultūrinę pridėtinę vertę mūsų Neringos bendruomenei.
Šių mokslo metų ruduo ypatingas – baigėsi Erasmus projektas „UMBRELLA“. Nemažai iššūkių patyrę dėl pandemijos, veiklos įgyvendintos sėkmingai; dalyviai pasidalino savo patirtimis, nuotykiais ir patarimais su augančiais būsimais erazmiečiais.
IV klasės gimnazistų dalyvavimas vykdomo projekto „Let‘s Go Green!“ mobilumuose Lietuvoje ir Liubline (Lenkijoje) artina jų teisę į alumnų statusą. Tai laida, kuri palieka ryškų įspaudą kuriant eko mokyklos idėją Neringos gimnazijoje. Nuo asmeninės ūgties iki įgytų europietiškų vertybių gausos rago savo patirtis įprasmins kitose gimnazijos ir ne tik veiklose.
Jauniesiems projekto dalyviams, linkime būti drąsiems ir ryžtis naujiems potyriams – paragavęs, negali sustoti!
Apie paskutinįjį projekto UMBRELLA mobilumą Kroatijoje
2019 metų lapkričio 1 dieną pradėto vykdyti tarptautinio Erasmus+ (KA229) projekto apie meteorologiją – „UMBRELLA“ („Uncovering Meteo Basic Research to Enhance Lifelong Learning Abilities“) partneriai šeštąjį – paskutinįjį – kartą susitiko Kroatijoje 2022 m. rugsėjo 26-30 dienomis. Neringos gimnazijos atstovai – IV gimnazijos klasės mokiniai Gabrielė, Herkus, Naglis, Rapolas, Rokas bei mokytojai Vitalija Ukrinienė ir Laimonas Meška – į susitikimą išvyko siekdami ne tik įgyti naujų patirčių, pažinti Kroatijos kultūrą, bet ir analizuoti klimato kaitos problemas, kartu su projekto partneriais diskutuoti apie tvarų vystymąsi bei sveikos gyvensenos ir fizinio aktyvumo naudą.
Pirmoji diena Fran Galovic gimnazijoje Koprivnicos mieste buvo pradėta labai darbingai, projekto dalyviai iš Kroatijos, Ispanijos, Gran Kanarijos, Portugalijos, Rumunijos pristatė pranešimus apie klimato kaitą, meteorologijos sąlygas, Neringos gimnazijos mokiniai (Herkus ir Rokas) analizavo klimato situaciją Neringoje. Antroji dienos pusė buvo skirta fiziniam aktyvui skatinti: dviračiais nukeliauta į kaimo turizmo sodybą, kurioje auginami stručiai ir muflonai, kurioje daug erdvės ir laiko skirta žaidimams, pokalbiams, pažintims, kurioje ragauti tradiciniai kroatų patiekalai.
Antroji Umbrella mobilumo diena Kroatijoje praleista sostinėje Zagrebe. Apsilankymas nacionalinėje radijo ir televizijos stotyje HRT visiems paliko didelį įspūdį, pažintis su kroatams puikiai pažįstamu televizijos veidu – meteorologu ir orų pranešėju Zoran Vakula – suteikė galimybę
sužinoti, kaip kuriamos radijo bei televizijos laidos. Ekskursija po senamiestį pliaupiant lietui idealiai asocijavosi su projekto pavadinimu Umbrella, tačiau Neringos gimnazijos atstovai – ištvermingi, aktyvūs, pasitikintys – lietaus neišsigando, o atidžiai domėjosi Zagrebo istorija. Net ir lietui lyjant nuotaika buvo puiki, visiems buvo suprantama, kad po alinančios vasaros sausros lietus
Kroatijoje yra labai reikalingas.
Trečioji diena Kroatijoje vėl sietina su fizinio aktyvumo ir sveikos gyvensenos puoselėjimu: dalyviai, džiaugdamiesi saulėta diena, keliavo Drava upės pakrante, vėliau aktyviai sportavo adrenalino parke Akredus. Išbandytos jėgos žaidžiant "žmonių stalo futbolą", važinėta ekologiškais kartingais, šaudyta į taikinius, rungtyniauta žaidžiant dažasvydį. Visi projekto dalyviai jautėsi laimėję pirmąsias vietas, nes aktyvus laisvalaikis, draugiškos rungtynės – geros nuotaikos šaltinis.
Ketvirtąją Erasmus+ KA 229 Umbrella projekto dieną dalyviai aplankė du muziejus. Muziejuje Durdevace pristatytas filmą apie tai, kaip susikūrė Kroatija, apie fantastinę ir mokslinę šalies kilmę. Muziejaus Hlebine edukatorė dalyvius supažindino su tapybos ant stiklo ("naive art") pradžia, žymiausio šio meno srities atstovo Ivan Generalič kūryba. Visą dieną it iš kibiro pliaupiantis lietus
nuolat priminė, jog esame UMBRELLA projekto dalyviai – skėčiai šiandien visiems buvo labai reikalingi.
O paskutiniąją projekto dieną, apibendrinus patirtis, pristačius paskutiniuosius pranešimus ir kartu pabandžius ieškoti atsakymo į klausimą, kaip kiekvienas galėtume prisidėti prie klimato kaitos pokyčių mažinimo, ne vienas projekto dalyvis parašė jautrius žodžius draugams, su kuriais susipažino dalyvaudamas projekte, mokytojams, kurie skatino dalyvauti ir atsakingai rūpinosi, jog visos veiklos vyktų sklandžiai, koordinatoriams, kurie ėmėsi iniciatyvų suburti žmones, besirūpinančius klimato problemomis. Projektas baigtas, tačiau draugystei visi ištarėme „TAIP“.
Šis projektas finansuojamas remiant Europos Komisijai pagal ,,Erasmus+“ KA2 Programą. Straipsnis atspindi tik autoriaus požiūrį, todėl Komisija negali būti laikoma atsakinga už bet kokį jame esančios informacijos pateikimą ir naudojimą.
Neringos gimnazija – tarptautinių patirčių sūkuryje
Spalio 3 – 7 dienomis vyko tarptautinio Erasmus+ projekto “Let’s Go Green!” pirmasis mobilumas Neringos gimnazijoje. Šiame projekte dalyvauja šešių valstybių mokyklos iš Rumunijos (projekto koordinatorius), Italijos, Graikijos, Portugalijos, Lenkijos ir Lietuvos. Prie šio projekto įgyvendinimo prisijungė ne tik jaunieji 8 kl., I – II gimnazijos klasių
moksleiviai, bet gretas papildė ir nauji pedagogai. IV gimn. klasės erazmiečių grupelė dalinosi gerąja patirtimi, kurią įgijo savo ilgametėje Erasmus patirčių kelionėje.
Projekto tikslas – ugdyti tvarų požiūrį apie aplinkosaugą, siekiant užtikrinti geresnes gyvenimo sąlygas ateityje; skatinti jaunąją kartą tapti aktyviais ir atsakingais piliečiais keičiant savo ir aplinkinių gyvenimo būdą.
Šio mobilumo tema – “Judėjimas link švarios ir žiedinės ekonomikos. Greitoji mada. Tvarumas.” Moksleiviai kūrė vaizdo tinklaraščius ir tinklalaides apie vartotojiškumo problemas, iš arčiau susipažino apie greitosios mados grėsmes ne tik planetai, bet ir žmogaus sveikatai. Dirbtuvių metu, pasitelkdami savo kūrybiškumą ir išradingumą, moksleiviai mokėsi, kaip daiktus ir drabužius prikelti naujam gyvenimui. Savaitės užsiėmimai buvo gausūs kultūrinėmis ir edukacinėmis išvykomis po Kuršių neriją ir Klaipėdos regioną. Veiklos tobulino užsienio kalbų vartojimą, ugdė kūrybiškumą, skaitmeninį raštingumą, bendradarbiavimo ir lyderystės įgūdžius, toleranciją daugiakultūrinei aplinkai.
Nuoširdi padėka gimnazijos bendruomenei už bendrystę, Neringos miesto įstaigoms už bendradarbiavimą ir moksleivių šeimoms, kurios atvėrė savo namų duris projekto dalyviams.
Baltų literatūros savaitė 2022
Tarptautinis mokyklų bibliotekų projektas „Baltų literatūros savaitė / Baltu literaturas needela“, kuriame dalyvauja Lietuvos ir Latvijos mokyklos, kviečia moksleivius ir mokytojus dažniau paimti į rankas kaimyninės šalies rašytojų parašytą knygą, domėtis mus siejančia istorija ir kultūra. Nuo 2017 metų kasmet vykstančio projekto organizatoriai – Jonavos rajono Žeimių mokyklos-daugiafunkcio centro bibliotekininkai, nuo 2018 metų projektas organizuojamas kartus su Vytauto Didžiojo Universiteto Humanitarinių mokslų fakulteto Letonikos centru. Projekto tikslas – skatinti Lietuvos ir Latvijos mokinių pažintį su kaimynine šalimi, stiprinti baltišką tapatybę. Siekiama plėtoti mokinių akiratį, stiprinti komunikacinius ir skaitymo gebėjimus.
„Baltų literatūros savaitė vyksta laiku, kai Lietuvoje ir Latvijoje yra minima Baltų vienybės diena ir rudens lygiadienis, ir Europos kalbų diena – visa tai suteikia puikią progą bendrauti mums visiems pažįstama draugystės kalba.
Neringos gimnazija pirmą kartą dalyvavo Baltų literatūros savaitės renginiuose. Rugsėjo 19- 23 dienomis vyko įvairūs užsiėmimai pradinukams. 1-4 klasių mokiniai daugiau sužinojo apie mūsų kaimynę Latviją, išgirdo latviškos kalbos pavyzdžių, išmoko pasakyti keletą žodžių latviškai. Mokiniai klausėsi latvių pasakos „Vilko popieriai“ ir ją iliustravo savo piešiniais. Buvo organizuota viktorina „Pažintis su kaimynais latviais“. Vaikai prisiminė, kokia yra Latvijos vėliava, susidomėję klausėsi legendos apie Latvijos vėliavos spalvų atsiradimą. Pasikartojo, koks miestas yra Latvijos sostinė, kokios žemės sudaro Latviją, kokia ilgiausia upė, aukščiausias kalnas. Vaikams patiko
legenda apie Latvijos tautinį herojų Lačplėsį. Mokiniai išmoko žaisti ir latvių liaudies žaidimą „Trys devyni“.
Projekto organizatoriai:
Jonavos rajono Žeimių mokykla-daugiafunkcis centras: https://www.zeimiai.jonava.lm.lt/naujas/
Vytauto Didžiojo universitetas: https://www.vdu.lt/lt/
Projekto partneriai:
Latvijos Respublikos ambasada Lietuvoje: https://www.mfa.gov.lv/vilnius/aktualitates
Lietuvos Respublikos ambasada Latvijoje: https://lv.mfa.lt/
Jonavos rajono savivaldybė: https://www.jonava.lt/pradzia
Projekto rėmėjai:
Kavos Draugas, RTTAX, Save24, Glasses on, Sapiegos klinika .